Hi, I’m Manu.

I used to have a blog a couple of years ago. I have to admit that I missed it a little, so I decided to go back at it in 2014. I write about a bunch of different topics.

Why “plothole.net”? As defined on wikipedia,

a plot hole, or plothole is a gap or inconsistency in a storyline that goes against the flow of logic established by the story’s plot, or constitutes a blatant omission of relevant information regarding the plot, sometimes even contradicting itself. These include such things as unlikely behaviour or actions of characters, illogical or impossible events, events happening for no apparent reason, or, statements or events that contradict earlier events in the storyline.

This definition suits my life pretty well.

Here are a couple of links if you want to know more about me:

And last but not least, here is my resume.

Thanks for reading.

N.B. this site has been tested on the most recent versions of Safari and Chrome on Mac OS X, as well as Safari on iOS. If something seems broken on one of those browsers, shoot me an email. If you’re using another browser, I’m sorry. I don’t find fixing browser quirks very interesting, I do enough of it professionnally.

Quadrat Im Kreis - WIZO

Hin und wieder stell’ ich fest, dass ich nicht mehr lachen kann, über Sachen die ich Früher lustig fand

Hin und wieder merk’ ich auch, dass ich keine Menschen brauch’ und lieber ganz alleine bin

Hin und wieder wird mir klar, dass alles anders geworden ist, als es scheint, dass es Früher einmal war

Hin und wieder spüre ich, dass ich die Sonne nicht mehr mag, weil ich das helle Licht nicht mehr ertrag’

Doch der Schmerz ist zuckersüss und irgendwie auch so vertraut ich hab’ mich dran gewöhnt. So fehlt zur letzten Konsequenz einmal mehr das Bisschen Mut und die paradoxe Wut darüber wird im Traum ertränkt von der beschissenen Leichtigkeit des Scheins

Wie ein Quadrat in einem Kreis, eck’ ich immer wieder an obwohl ich doch schon lange weiss, dass ich niemals ändern kann was sich niemals ändern wird, weil das Schlechte immer bleibt und doch die Sonne wieder scheint, scheissegal was auch passiert

Immer wieder stell ich fest, dass hin und wieder immer öfter ständig ist